Konferencje krajowe

Media w ekonomii – ekonomia w mediach
Od Czwartek, 07 Grudzień 2023 -  08:00
Do Piątek, 08 Grudzień 2023 - 17:00
Odsłon : 706
Kontakt Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Organizatorzy / współorganizatorzy konferencji : Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Wydział Informatyki i Komunikacji, Katedra Projektowania i Analizy Komunikacji oraz Uniwersytet Gdański, Wydział Nauk Społecznych, Instytut Mediów, Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej

Konferencja poświęcona jest wyzwaniom wynikającym z relacji świata ekonomii i mediów. Tłem do rozważań nad synergią mediów i ekonomii są przemiany polityczne, społeczne i cywilizacyjne, w tym transformacja cyfrowa, zagrożenia w cyberprzestrzeni, infodemia, dezinformacja i manipulacja w sferze mediów i komunikacji społecznej. Ponadnarodowy charakter mediów, koncerny multimedialne, zjawisko oligopolu w mediach, rozwój technologii komunikowania, wyzwania związane z selektywnym wyborem informacji, dataizm i kapitalizm inwigilacji – mają wpływ na szeroko rozumiany proces komunikowania i sposoby jego finansowania. W dyskusji między uczestnikami konferencji chcemy podjąć tematy związane z wpływem mechanizmów ekonomicznych na produkcje dziennikarskie, ze sposobem funkcjonowania i finansowania mediów publicznych, prywatnych i społecznych. Sądzimy, że warto przyjrzeć się również wpływowi prywatnego biznesu i spółek Skarbu Państwa na media, rynkowi reklamy, a także misji mediów. Dyskusja powinna objąć także wpływ BigTech (właścicieli platform społecznościowych) na szanse i zagrożenia globalnej komunikacji. Z drugiej strony chcemy również poruszyć tematy związane z przybliżaniem zagadnień ekonomicznych społeczeństwu, z nowymi formami komunikowania na ten temat oraz wzajemnymi wpływami ekonomii i strategiami odpowiedzialności mediów.

Tematyka Konferencji: 

  • Ekonomia i media na świecie
  • Ekonomia a media regionalne i lokalne
  • Ekonomia a media wyznaniowe i religijne
  • Konkurencyjność produktów medialnych – konsekwencje rywalizacji w polu dziennikarskim i dyskursie rozrywki
  • Rola BigTech we współczesnej przestrzeni informacyjnej
  • Globalizacja: od makdonaldyzacji w ekonomii do makdonaldyzacji w etyce?
  • Doktryna szoku: medialny i ekonomiczny kontekst pandemii i wojny
  • Finansowanie mediów
  • Ekonomika mediów
  • Język ekonomii w mediach
  • Medialne wizerunki ekonomii i biznesu
  • Reklama w mediach
  • Zarządzanie organizacjami medialnymi MEDIA W EKONOMII
  • Dziennikarstwo ekonomiczne
  • Wpływ mediów na działalność gospodarczą
  • Media wobec: rynków finansowych, innowacyjności, edukacji ekonomicznej, integracji europejskiej, rozwoju ekonomicznego regionu
  • Mediatyzacja ekonomii
  • Algorytmizacja, datafikacja i platformizacja mediów w cyfrowej gospodarce
  • Społeczna rola mediów
  • Media a PR
  • Media a komercjalizacja nauki
  • Media w kreowaniu wizerunku: Polski, innych państw (organizmu państwowego), organizacji gospodarczych, regionu
  • Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw medialnych w Polsce i na świecie
  • Dezinformacja i manipulacja w sferze gospodarczej

Koszty uczestnictwa w konferencji dla indywidualnego uczestnika : 500 zł
Koszty uczestnictwa w konferencji dla członka PTKS : 460 zł

Miejsce Katowice

KONTAKT


POLSKIE TOWARZYSTWO KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ
POLISH COMMUNICATION ASSOCIATION

NIP: 895-18-94-768 • KRS: 0000289265


Siedziba

Stowarzyszenia

ul. Koszarowa 3,
51-149 Wrocław

Adres

do korespondencji

ul. Głęboka 45,
20-612 Lublin

E-mail

Sekretarz
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

KONTO BANKOWE

PKO Bank Polski SA, Oddział 34 we Wrocławiu

Nr rachunku: 74 1440 1156 0000 0000 0673 0094

Code S.W.I.F.T. (BIC): NDEAPLP2
IBAN PL 74 1440 1156 0000 0000 0673 0094

Zarząd Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej, działając na podstawie §27 pkt b i d Statutu PTKS oraz uwzględniając przepisy rozporządzenia Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych z związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. Urz. UE L 119/1 z 4 maja 2016 r., postanawia:
1. Określić zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Polskie Towarzystwo Komunikacji Społecznej.
2. Przedmiotowe zasady stanowią załącznik do niniejszej uchwały.
3. Wykonanie uchwały powierza się Prezesowi PTKS oraz Sekretarzowi.
4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.