dr hab. Marek Mazur
absolwent Uniwersytetu Śląskiego, doktor habilitowany nauk społecznych w dyscyplinie nauk o polityce, pracownik Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Medialnej Uniwersytetu Śląskiego. Jego zainteresowania naukowo-badawcze koncentrują się wokół problematyki komunikowania politycznego, zwłaszcza profesjonalizacji (w tym marketingu politycznego) i mediatyzacji partii politycznych oraz kampanii wyborczych (w tym zagadnień związanych z relacjonowaniem polityki w mediach informacyjnych i komunikowaniem wyborczym w nowych mediach). Autor lub współautor pięciu monografii (m.in.: Polityka z twarzą.
Personalizacja parlamentarnych kampanii wyborczych w Polsce w latach 1993-2011, Uniwersytet Śląski, Katowice 2014; M. Kolczyński, M. Mazur, Broń masowego wrażenia, Wydawnictwo Sejmowe, Warszawa 2009), współredaktor trzech publikacji (m.in. A. Hess, M. Mazur /red./, Wybory samorządowe w mediach regionalnych. Dzienniki regionalne i telewizyjne audycje wyborcze jako platformy komunikacji politycznej, Uniwersytet Śląski, Katowice 2012) oraz autor kilkudziesięciu artykułów w czasopismach naukowych i rozdziałów w monografiach.
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.