dr hab. Agnieszka Hess, prof. UJ
profesor nadzwyczajny Uniwersytetu Jagiellońskiego, doktor habilitowany nauk społecznych w dyscyplinie nauk o polityce, dyscyplina: nauki o komunikacji społecznej i mediach. Dyrektor Instytutu Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego w kadencji 2016-2020. Kierownik Zakładu Badań nad Mediatyzacją w IDMiKS UJ. Wieloletni ekspert i doradca w międzynarodowych oraz krajowych projektach wdrożeniowo-badawczych. Jej zainteresowania koncentrują się na komunikowaniu politycznym, mediatyzacji, zagadnieniach dialogu obywatelskiego oraz badaniach nad populizmem. Bada relacje pomiędzy instytucjami funkcjonującymi w ramach systemu demokratycznego państwa. W szczególności zajmuje się komunikacyjnym aspektem tych relacji i rolami, jakie odgrywają w nich media. Jest autorką i współautorką czternastu monografii, w tym książki: Społeczni uczestnicy medialnego dyskursu politycznego w Polsce.
Mediatyzacja i strategie komunikacyjne organizacji pozarządowych (2013) oraz kilkudziesięciu artykułów naukowych.
https://media.uj.edu.pl/agnieszka-hess